شما

مرکز مطالعات حکمت – دانش و فن معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی

پخش فصل دوم "مستند خلاقیت در معماری" آغاز شد

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

مجموعه مستند "خلاقیت در معماری" یک مجموعه آموزشی-ترکیبی با روایت مستند گونه است که پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است.

به گزارش معماری نیوز ، پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است. 

مجموعه مستند "خلاقیت در معماری" یک مجموعه آموزشی-ترکیبی با روایت مستند گونه است که پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است.

موضوع اصلی برنامه داشتن خلاقیت و نگاه خلاقانه نسبت به محیط اطرافان است واینكه این نگاه خلاقانه را چگونه با مهارت‌های اسكیس تلفیق كنیم و یك طرح معمارانه به وجود بیاوریم. 

مجموعه برنامه "خلاقیت در معماری" به كارگردانی و تهیه كنندگی حسن علی اربابی و اجراء عمادالدین زند با نگاهی متفاوت و جدید تصویرگر الهاماتی از زندگی روزمره و طبیعت است.

در این مجموعه از تلفیق گرافیک و متن به معرفی بناهای ایران و همچنین ساختمان های روز دنیا پرداخته شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بخش عمده­ای از هر برنامه به آموزش اسکیس توسط مهندس عمادالدین زند می­پردازد تا نقش کم رنگ شده این توانایی با توجه به مزیت­های آن در فرایند طراحی – انتقال سریع ایده از ذهن بروی کاغذ، توسعه سریع کانسپت، کمک به خلق ترکیب­بندی مناسب ، ارتباط سریع و بهتر با مشتری و ... را بار دیگر گوشزد کند. 

حسن علی اربابی پیش از این درباره مجموعه مستند "خلاقیت و معماری" خاطرنشان كرده بود: این برنامه آموزش‌های اسكیس را به همراه دارد، اسكیس شكل طراحی اولیه ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشكلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسكیس برمی‌گردد، این برنامه تلاش كرده است به نوعی به خلاقیت در معماری و اسكیس در كنار هم می‌پردازد.

 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز