شما

مرکز مطالعات حکمت – دانش و فن معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی

معمار ایرانی محمد مهدی فخیمی طراح پروژه «شوکوبن» و 4 معماردیگر ایرانی یکی از مهم ترین جوایز معماری جهان را از آن خود کردند.

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

5 معمار ایرانی از جمله محمد مهدی فخیمی طراح پروژه «شوکوبن» یکی از مهم ترین جوایز معماری جهان را از آن خود کردند.

همه‌ساله مسابقات هنری گوناگونی در عرصه داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود مسابقه آرکیتایزر ARCHITIZER 2016 در میان مسابقات بین المللی که به شکلی اختصاصی مربوط به معماری هستند، بزرگترین و معتبرترین آنهاست که هرساله در آمریکا برگزار می‌شود. این مسابقه در رشته‌های مختلف طراحی برگزار می‌شود و همه‌ساله چندین‌هزار طراح و مهندس از سراسر جهان آثار خود را برای شرکت در این مسابقه فرستاده و اعلام کاندیداتوری می‌کنند. امسال از میان 5 ایرانی راه یافته به رقابت نهایی ، محمد مهدی فخیمی موفق به دریافت جایزه از این مسابقه معتبر جهانی شده است.

بیش از هفتاد داور از سراسر جهان هزاران پروژه معماری کاندید شده را داوری می‌کنند؛ به این ترتیب که در مرحله اول آثار رسیده از اقصی نقاط دنیا را بررسی و قضاوت کرده و در هر زمینه پنج پروژه را انتخاب می‌کنند و به فینال می‌فرستند پس از آن مرحله دوم داوری آغاز می‌شود که پانزده روز آثار و پروژه‌های به فینال راه یافته در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد و در نهایت دو پروژه حائز رتبه می‌شود؛ یکی برترین معماری از نگاه داوران و دیگری برترین معماری از نگاه مردم.

امسال طرحی از محمد مهدی فخیمی که به مرحله‌ی فینال این مسابقه راه یافت پس از سه هفته رای گیری آنلاین و از بین صد کشور شرکت کننده به عنوان بهترین اثر جهانی شناخته شد.

نام این طرح شوکوبن chocoben است. این پروژه در تهران و در منطقه‌ی پاسداران طراحی و اجرا شده است.

فخیمی این طرح را در زمستان سال گذشته اجرایی کرده است.

محمد مهدی فخیمی، آرشیتکت ایرانی پیش از این سابقه کسب مدال برنز مسابقات بین المللی طراحی آمریکا
(INTERNATIONAL DESIGN AWARD 2014) را در کارنامه خود دارد. فخیمی همچنین موفق به دریافت مدال نقره مسابقات طراحی DESIGN INTERNATIONAL AWARD 2015) A) کشور ایتالیا در سال 2015 در رشته طراحی معماری داخلی شده است.