شما

مرکز مطالعات حکمت – دانش و فن معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی

مرکز مطالعات حکمت - دانش و فن معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی

Islamic influences inspire exhibition centre in China

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

http://uk.phaidon.com/resource/yinghin.jpg

When it comes to local architectural styles, the designers of the Ningxia Exhibition Centre had plenty to draw on. The museum is planned for Yinchuan, the 2m-strong capital of Ningxia in the far north-west of China. In fact it’s so far north that it rubs up against Inner Mongolia.

Ningxia – sparsely-populated and mostly desert - is an autonomous region for the Chinese-speaking Hui people, China’s Muslim minority of which there are just shy of 10m across the republic. It was from this group’s heritage that the centre’s architects, Sure, drew its inspiration. “We broke through conventional museum design, taking into consideration the history and the culture of this city,” says Sure, which stands for Sustainable Urban Regeneration and Eco-Architecture.

The practice, which was set up in London in 2006, explains its design thinking. “Our first idea was to use West Xia Helan stone, and using some traditional Chinese techniques we started to work with the stone to create the Islamic pattern. The history of Yinchuan, the tradition of the Chinese Art Stone and the Muslim culture were fused in the design of the Yinchuan Exhibition Centre. It will become a landmark and will be the starting point of the China and Arab Axis; furthermore, Yinchuan is the historical mission of China's bridge to the Arab world.”

طراحان مرکز نمایشگاه نینگشیا هنگامی با الهام از سبک های معماری محلی  به اندازه کافی جذابیت ایجاد کردند. این موزه برای Yinchuan، پایتخت 2 میلیون نفری Ningxia در شمال غرب چین برنامه ریزی شده است.
Ningxia - کم جمعیت و اغلب بیابان - یک منطقه مستقل برای مردم چینی هویی، اقلیت مسلمان چین است . میراث فرهنگی این گروه بود که معماران را به خود جلب کرد. Sure می گوید: "ما با در نظر گرفتن تاریخ و فرهنگ این شهر در ضمن توجه به بازسازی زیست محیطی و محیط زیست معماری طراحی کرده ایم.
درباره این تمرین، که در لندن در سال 2006 آغاز شد می توان  توضیح داد: "اولین ایده  این بود که از سنگ West Xia Helan استفاده شود و با استفاده از تکنیک های چینی سنتی شروع به کار با سنگ برای ایجاد الگوی اسلامی شد. تاریخ یینچوان، سنت هنری چینی چینی و فرهنگ مسلمان در طراحی مرکز نمایشگاه یینچوان متصل شده است. این یک نقطه عطف خواهد بود و نقطه شروع محور چین و عرب خواهد بود؛ علاوه بر این، یینچوان ماموریت تاریخی پل چینی در جهان عرب است. "

Mosque and Islamic Centre

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

http://www.cfmoller.com/imgintra/Mosque-and-Islamic-Centre-C-F-Moeller--img-11006-w1200-h900.jpg

In the course of history, European and Islamic architecture have enriched and influenced each other, resulting in beautiful, refined and well-thought-out works. In continuation of this tradition, C.F. Møller has designed a modernistic mosque with many elements drawn from Islamic architecture.

The landmark of the complex will be a 30-metre-tall minaret in a calligraphic form. A square courtyard area with tiles laid in an ingenious geometric pattern forms the building's heart and arrivals area. The prayer hall has room for 800 people, but the construction is flexible, with walls that can be lowered and doors leading onto the courtyard, so that the entire area will be capable of holding a total of 2,000 persons.

Running water, light, gardens, calligraphy and ornamentation provide functional and decorative layers which add further contributions to the Mosque and Islamic Centre.

در طول تاریخ، معماری اروپایی و اسلامی غنی شده و بر یکدیگر تأثیر گذاشته است، و نتیجه کارهای زیبا، و برآمده از تفکر است. در ادامه این سنت، C.F. مولر یک مسجد مدرنیستی با عناصر بسیاری از معماری اسلامی طراحی کرده است.

نقطه عطف این مجموعه مناره 30 متری در یک شکل قلم خوشنویسی است. یک منطقه حیاط مربع با کاشی هایی که در یک الگوی هندسی هوشمند قرار گرفته، منطقه قلب و ورودی ساختمان را تشکیل می دهد. سالن نمازخانه دارای اتاق برای 800 نفر است، اما ساخت و ساز انعطاف پذیر است، با دیوار هایی که می توان آنها را پایین آورد و درب ها را به حیاط منتهی می شود، به طوری که کل منطقه بتواند مجموعا 2000 نفر را نگه دارد.

در حال اجرا آب، نور، باغ، خوشنویسی و تزئینات، لایه های کاربردی و تزئینی را فراهم می کنند که به مرکز مسجد و اسلامی افزوده می شود.(طرح این پروزه مربوط به سال 2007 است).


فراخوان مقاله

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

دو فصلنامه «پژوهش‌های معماری و محیط»
نشریه گروه معماری دانشگاه زنجان

دوفصلنامه علمی-تخصصی «پژوهش‌های معماری و محیط»، نشریه ای با رویکرد علمی-پژوهشی در مباحث مرتبط با معماری، محیط طبیعی و مصنوع در زمینه های علوم انسانی، هنر و مهندسی است.
صاحب امتیاز: دانشگاه زنجان
مدیر مسئول: دکتر مریم کلامی/ سردبیر: دکتر محمدصادق فلاحت

فراخوان دریافت مقاله:
اولین شماره از این نشریه، تابستان ۹۷ منتشر خواهد شد. در این راستا دبیرخانه نشریه از تمامی اساتید، صاحب نظران و دانشجویان فعال دعوت می نماید در زمینه های ذیل مقالات و دستاوردهای جدید علمی خود را برای انتشار به این نشریه ارسال نمایند.

محورهای مقالات:
معماری
شهرسازی
معماری منظر
علوم محیطی
علوم رفتاری

ایمیل نشریه جهت ارسال مقاله: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

سایت مرتبط: jaer.znu.ac.ir
دریافت پوستر
منبع خبر:

سکوت کامل خبری ...

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

با وجود رصد مستمر ما ، باطلاع علاقمندان به معماری ایرانی اسلامی میرساند ، خبری در این حوزه متاسفانه وجود ندارد.... سکوت کامل خبری در این زمینه به همراه خبرهای بد مانند تخریب مسجد تاریخی حوض معجردار در منطقه ثامن مشهد ، نشان از رخوت و بی توجهی و بی تفاوتی در مورد این گونه از معماری دارد. سیاسی شدن تغییرات و رقابت بین انتخاب ها و گزینه های مدیران با سابقه و دانش باستان شناسی و مدیران صرفا سیاسی در سازمان میراث فرهنگی ، بی توجهی سابقه دار وزارت مسکن سابق - که عملا در دغدغه های وزارت عریض و طویل راه هضم شده است - ،  خواب و کرحتی طولانی دانشگاه ها در زمینه مطالعات و تبیین این گونه از معماری ، فقدان هرگونه تلاش سیستماتیک برای احیای چرخه اقتصادی این گونه از معماری در اقتصاد -صنعت ساختمان از مهمترین عواملی هستند که این سکوت تلخ را دامن میزنند.

امید ما نیز به نسل جدید معمارانی است که شاید بتوانند راههای نرفته را در گفتگو و دغدغه آفرینی در نظام اجرایی ، نظام فنی ، نظام اقتصادی حاکمیت و نیز ذائقه یابی میان مردم ، بپیمایند.

پیشاپیش دست این آینده سازان را به گرمی میفشاریم.

با پرفسور محسن وفامهر؛ به بهانه فناوری، به گستره تعالی معمارانه

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

با پرفسور محسن وفامهر؛ به بهانه فناوری، به گستره تعالی معمارانه

Bahram Hooshyar Yousefi بهرام هوشیار یوسفیدکتر محسن وفامهر از معدود اعضای هیات علمی دانشگاهی در وادی معماری کشور است که رتبه استادی دارد. حضور موثر در حوزه آموزش، پژوهش، مدیریت و ساخت در کنار نگارش کتب متعدد در عرصه های مرتبط از وی شخصیتی چندبعدی ساخته است. وقتی به موارد فوق رویکرد ارزش مدار وی را در مقام ایرانی/اسلامی اضافه کنیم و نگاه معناگرایانه اش را تا عمقی مشتمل بر حتی وادی فناوری مورد مداقه قرار دهیم، فی نفسه پژوهشگری منحصر به فرد را به دست میدهد که نظریاتش در خور بازاندیشی و بازتولید است.



20131025-132826.jpg


این مصاحبه را در سایت آرونا ملاحظه کنید...

آخرین بروز رسانی مطلب در يكشنبه ، 14 آبان 1396 ، 12:42

صفحه 18 از 38